Сценарій свята до 14 жовтня- Дня захисника України

Тип заходу : конкурсна програма

                                                          Перебіг свята

Ведуча 1: Шановні гості і всі присутні у цьому залі. Дозвольте привітати вас із  Днем захисника України.

Ведуча 2: День захисника́ Украї́ни — свято, що відзначається в Україні 14 жовтня  Тема.  Не хвались, ідучи в бій, а хвались, ідучи з бою. (Сценарій свята до 14 жовтня– Дня захисника України)

Місце проведення: актовий зал

Мета: ознайомити учнів з традиціями, звичаями українського козацтва, пробудити почуття відповідальності перед наступним поколінням; виховувати глибоку повагу до козаків, які віддали своє життя в ім’я майбутнього людства, розширити знання учнів про життя, обряди, звичаї Обладнання: плакати козацької тематики, костюми, вишиванки, стіл, стільці, м’ячі,  обручі, мішки, дощечки, миски, страви (на вибір), прикраси зали.

Ведуча 1: 2014 року в українському суспільстві в результаті реакції на збройну агресію Росії підсилилися проєвропейські тенденції відмови від радянських символів і свят, зокрема, від Дня захисника Вітчизни.

Ведуча 2: Президент України Петро Порошенко у своєму виступі під час військового параду в Києві 24 серпня 2014 року відзначив: «Україна більше ніколи не відзначатиме це свято за військово-історичним календарем сусідньої країни. Ми будемо шанувати захисників своєї Батьківщини, а не чужої!»

Ведуча 1: Свято встановлено 14 жовтня 2014 указом Президента України Петра Порошенка з метою вшанування мужності та героїзму захисників незалежності і територіальної цілісності України, військових традицій і звитяг Українського народу, сприяння дальшому зміцненню патріотичного духу у суспільстві та на підтримку ініціативи громадськості. Цим же указом також було скасовано указ Президента України Леоніда Кучми від 1999 р., яким встановлювалося свято — День захисника Вітчизни, що відзначалося щорічно 23 лютого.
Ведучий 2

Сьогодні свято всіх зустріне,

Сьогодні все козацтво тут.

І в цьому залі радість лине,

Козацькі ігри всіх нас ждуть.

Ведучий 1.
Козаки – це сильні люди!
Козаки – безстрашні люди!
Козаки – борці за волю!
За народну щасливу долю!
Ведуча 2.   У народі існує багато легенд про випробування прийому в козаче товариство. Розповідають, що після того, як хлопець перехреститься, його пригощали пекучим від перцю борщем. Новачок мав його з’їсти, запиваючи квартою оковитої. Опісля новачка вели туди, де не – Хортиці, чи в іншому місці на Дніпрі – лежала перекинута між скелями колода : хлопець мав пройти тим «містком», не зірвавшись у воду. Подолавши ці перешкоди, майбутній козак повинен був пропливти певну відстань проти течії в смузі Дніпровських порогів.

Ведуча 1.   Але це ще не все. Хлопець повинен був, осідлавши дикого лоша – чолом до хвоста, – без сідла й вуздечки, проскакати полем і повернутися неушкодженим. Якщо хлопець ,,на дикому лошаку скакав”, то це означало – у козаки годиться.

Ведуча 2.   Чи кожен юнак проходив такі випробування, чи народ просто наділив їх богатирською силою, – цього не відомо, достовірно одне : на Січ приймали незалежно від національності, віку та минулого, аби був вільний та нежонатий, говорив козацькою мовою, був православний, знав і приймав порядки та звичаї січового лицарства.

Ведучий 1.

Сьогодні свято, конкурс нині.

Сьогодні в нас козацтво тут.

І в цьому залі радість лине,

Козацькі ігри всіх нас ждуть.

Ведучий 2.

Нумо, хлопці, покажіться!

А ви, друзі, подивіться,

За якого вболівати

Ви прийшли на наше свято?!

(Команди виходять на сцену. Звучить козацький марш. Оплески.)

Ведучий 1.

І курінь   «Хортиця»

Девіз: «Козацькому роду нема переводу»

Отаман   Для боротьби ми не збирали

Ані рушниць, ані гармат.

Здоров’я й знань понабирали,

Що вистачить для всіх команд.

Ведучий 2.

ІІ курінь     «Чайка»

Девіз: «Борітеся – поборете»

Отаман   Ми прийшли сюди сьогодні,

Щоб вести запеклий бій.

Тільки, ні, не кулаками,

А в веселій, дружній грі.

Ведучий.1 На вас чекають складні випробування. Сьогодні ви проявите силу, спритність, швидкість, спритність, кмітливість, уважність, витривалість. Судити конкурс будуть , вчителі фізичної культури (П. І. Б.).

Ведучий 2. Ну що ж, давайте і ми сьогодні постараємося бути як наші славні предки – козаки запорозькі. Жили козаки куренями. Йдучи в бій, кожен курінь вибирав собі за наказного курінного отаман. Порадьтесь, хлопці, хто буде у вас курінним отаманом. (Вибір отаманів)

Ведучий 1. Хороших хлопців вибрано. Хлопці – отамани, ви маєте дбати про козаків свого куреня. Тому перший конкурс перевірить, у якого отамана сильніша рука. Просимо до столу. Покажіть свою силу , а переможець принесе своїй команді 10 балів.

^ Конкурс «Сильна рука» Змагання між курінними отаманами .  «Сильна рука».

Виходять отамани, вклоняються присутнім, один одному. Далі ступають один навпроти одного, вітаються і сідають за стіл, ліктями руки ставлять на стіл, хто переважить чию руку. Переможець отримує 10 балів.

Ведучий 2. Конкурс «Бурхливий Дніпро»

Серйозним випробуванням для юнаків був бурхливий Дніпро. Його треба було переплевти туди і назад.

Завдання на козацьку витривалість.. Подолати умовну річку по переправі, яку вони самі будують у процесі руху. Для цього командам видається по 2 дощечки розміром приблизно 10х25 см. За сигналом перший учасник кожної команди починає будувати «переправу»: одну дощечку кладе на лінію старту, другу на крок попереду і стає на них ногами, потім третю дощечку розташовує ще трохи попереду і переступає на неї задньою ногою. Дощечку, що звільнилася, піднімає і знову кладе трохи попереду, переступає і т. д., поки не досягне фінішу. Після цього з усіма дощечками повертається бігом назад і передає естафету наступному члену команди.

   Ведучий 1. Конкурс «Втеча з полону»

У житті козака було безліч пригод, безліч несподіванок, Бувало й таке, що потрапляв козак у полон. Що тоді робити, треба ж якось вибиратися?

Завдання на козацьку винахідливість. Стрибки в мішках із перешкодами. Учасники свята шикуються на лінії старту. Після сигналу перший член команди залазить у мішок по пояс і стрибками рухається до фінішу і назад, де передає мішок наступному учаснику. Виграє команда, яка першою виконала поставлене завдання всім складом.

 Ведучий 2. З давніх-давен в Україні козаки славились силою, спритністю, мали гостре око, розумні голови. Ось ми зараз і побачимо, а чи могли б сучасні юнаки претендувати на високе звання – козаки.    Вікторина.

1.     Як називається зачіска козака? (оселедець)

2.     Як називалось місце, де жили козаки?  (курінь)

3.     Яка їжа була в козаків найулюбленішою?   (каша)

4.     Як називався козацький ватажок? (отаман, кошовий)

5.     Назвіть найвідомішого гетьмана України. (Богдан Хмельницький)

6.     Як називався козацький човен?  (чайка)

Ведучий 1. Кінь для козака – вірний товариш.

Тому наступне змагання «Стрибки на «конях». Сідаєте на коня (м’яч між ніг), стрибаєте до «сторожової вежі» і назад. Чий козак швидше повернеться, той курінь отримує 5 балів

Ведучий 2 .Змагання називається «Хто швидше з’їсть яблуко, підвішене на нитці». З кожної команди по одному учаснику повинні якнайшвидше з’їсти яблуко підвішене на нитці. Перемагає найшвидший. Хто першим впорається, той отримує 5 балів.

Ведучий 1.  А козаки справді уміли веселитися! Для благородного двобою побутував  танець під назвою «козак». Це був імпровізаційний танець – один чоловік приймав виклик іншого, і вони починали «вистрибувати», «робити вихиляси», «витинати голубці», «забивати гопака» та «сідати гайдука» – хто кого перетанцює. Ведучий 2. Тому наступний конкурс « Затанцюємо гопак» За сигналом ведучого учасники по черзі долають позначену дистанцію, стрибаючи навприсядки, як жаби. Для добре підготовлених фізично команд можна ускладнити процес: для цього зворотній шлях до старту «жаби» повинні долати задом наперед. За цей конкурс команда отримає 5 балів.

Ведучий 1.. Конкурс «Сірниковий» Слово «козак» означає вільний, тому команді завдання викласти з сірників слово козак. Хто швидше це зробить, той отримає 5 балів.

Ведучий 2. Козаки мали бути сильними, щоб протистояти ворогам, а тому наступний конкурс «Надування кульок». Виграє та команда, яка швидше надує найбільшу кульку. За це вона отримає 5 балів.

Ведучий 1. Наступне наше змагання «Бій півнів». По одному козаку від куреня. На підлозі накреслене коло. Стрибаючи на одній нозі, потрібно випхати один одного за коло.

Ведучий.2. Конкурс «Урятувати пораненого товариша». Ці змагання потребують від учасників спритності, сили та злагоджених дій. Ви добре пам’ятаєте козацьке прислів’я «Сам помирай, а товариша виручай». Тому наступний конкурс називається «Урятувати пораненого товариша».

(Двоє хлопців кожного куреня складають руки, роблячи «стілець». На нього сідає третій хлопець. За сигналом учасники змагань повинні переносити товариша до визначеного місця (дистанція у 10-15м), передають назад заздалегідь обумовленим способом (наприклад, на витягнутих вгору руках над головою або знизу між розставленими ногами). Коли м’яч потрапляє в руки учасника, який замикає колону, він біжить на початок строю і знову передає м’яч назад залишити його і повернутися назад всі разом. Виграє курень, який швидше перенесе «поранених». Першим учасникам кожної колони вручається по м’ячу, який після сигналу ведучого вони

Конкурс.1. «Передай м’яч» . Перемагає команда, в якій швидше за всіх повернеться на початок строю перший учасник.

Ведучий 2.. Затяжні військові походи виснажували козаків. Стомлені, вони поверталися в Січ, у свої затишні курені. Там їх чекала свіжозварена каша

Ведучий 1. Де там козацька каша ? Ще не пригоріла?

Дівчина . Та ніби ні, але трохи води потрібно долити.

Ведучий 2. Козаки, принесемо води? Отже, який курінь швидше і більше наносить води ложкою. Раз, два, три – почали!   (Підсумки змагань)

Ведучий 1. Ой, які ж обережні, витривалі, сміливі, спритні, винахідливі наші козачки. Ви, мабуть, вже й зголодніли. Чи знаєте, які страви любили  їсти справжні козаки?

Про це вам розкажуть наші дівчатка.

Дівчинка 1.

Ось півмісяці у мисці,

А над ними в’ється дим,

Бо гарячі – масло тане…

Чи ж ви знаєте, що це?

Це – вареники в сметані,

Найсмачніші над усе!

З сиром ось жовтіють в мисці,

І з картоплею киплять…

Полюбляють українці

За столом поласувать.

Дівчинка 2.

Ось куліш козацький, страва пресмачна,

Як в мисці він, то свято в козака.

Послухайте самі – смакота це, а чи ні?

Киплять свинячі весело реберця,

Промита мірка доброго пшона.

Шкварчить засмажка із цибульки й сала,

Готова скоро страва запашна!

Дівчинка 3.

Візьму роботящих мікробчиків-дріжджів,

Водичку і борошна ціле кіло.

Гарненько усе це змішаю у діжці

І виліплю з тіста пампушки кругленькі,

У пічці спечуться пухкі та біленькі,

Скуштує козак й посміхнеться у вус,

Не може забути пампушечки вкус.

Дівчинка 4.

Ой, смачна вона, духмяна,

Манна, рисова, гречана,

Люблять козаки з пшона,

Це ж бо каша запашна.

Кажуть люди, що без каші,

Хлопці схожі на «кулешу».

Каша сили додає,

І у м’язах тонус є.

Ведучий 2. Кашу зготували, то ж і скоштувати пора!. А тому зараз позмагаємось у конкурсі «Хто швидше з’їсть кашу». Неси– но дівчино кашу!

(дівчина приносить дві миски каші, виходять по одному учаснику від команди)(солодкі пластівці в мисках)

Ведучий 1. . Підведемо підсумки наших змагань . Увага всім учасникам. Слово надається суддям змагань……

Нагороджується курінь – переможець………

Ведучий 2.
Хай, добрі люди,
Вам щастя буде!
Хай буде доля
На всі роздолля!
Ведучий 2.
І до того літ багато
На любов і згоду. Хай не буде переводу Козацькому роду!
(Учасники змагань під марш маршовим кроком виходять із зали)

 

 

 

 

 ПРОФІЛАКТИКА БУЛІНГУ В УЧНІВСЬКОМУ СЕРЕДОВИЩІ

Бельмега Оксана Володимирівна, практичний психолог

Великоходацької ЗОШ І-ІІ ступенів

 

Мета: ознайомити учнів з поняттям, формами та структурою булінгу; виховувати почуття емпатії та переживання до дитини, яка зазнає насильства; розвивати вміння пошуку шляхів виходу зі складної ситуації; формувати навики відповідальної та безпечної поведінки.

 

Структура тренінгу

№ з/п

Вид роботи

Час, хв

Ресурсне забезпечення

1.

Привітання учасників

5 хв.

 

2.

Вправа «Знайомство»

10 хв.

Квіти, ручки

3.

Вправа «Правила роботи»

5 хв.

Плакат «Правила роботи»

4.

Вправа «Мої очікування»

5 хв.

Плакат "Фруктовий кошик", липучі стікери у формі фруктів, ручки

5.

Інформаційне повідомлення "Що таке булінг"

7 хв.

Мультимедійна презентація

6.

Вправа «Відгадай, хто»

10 хв.

Ілюстративні картки, ватмани, маркери

7.

Вправа «Чарівний мішечок»

10 хв.

Стікери, мішечки, цукерки

8.

Гра-розминка «Хто зайвий»

5 хв.

Атласні стрічки

3 кольорів

9.

Вправа «Чому так стається»

15 хв.

Картки з зображенням стріли, мішені та ока для поділу учасників на 3 групи, ватмани, маркери

10.

Вправа «Скринька безпеки»

15 хв.

Відривні стікери, скринька, фломастери або ручки, загальні рекомендації

11.

Вправа «Я зможу допомогти»

За наявністю часу

Картки з ситуаціями, ватмани, фломастери

12.

Підведення підсумків

5 хв.

 

 

1. Привітання учасників.

Мета: повідомлення теми заняття, установка на роботу.

         Тренер. Доброго дня, шановні учасники тренінгу. Сьогодні ми з вами тут для того, щоб обговорити важливу тему - тему насильства та жорстокості серед учнів.

         Кожному з нас, хоча б раз у житті доводилося зіткнутися з насильством. Воно могло застосовуватися проти вас самих, ви могли бути свідком, або самі ставали тими, хто ображає. Ми поговоримо про насильство та жорстокість, які направлені на одну дитину. Це явище називають булінгом. Сьогодні ми спробуємо зрозуміти почуття жертви булінгу та поведінку агресора. І найголовніше, разом знайдемо шляхи допомоги постраждалій дитині та спробуємо убезпечити себе, щоб не зіграти одну з ролей у булінгу.

         Сподіваюся, вам буде цікаво та пізнавально і ви з користю проведете час.

 

2. Вправа "Знайомство"

Мета: підвищити рівень згуртованості групи, допомогти учасникам тренінгу краще пізнати один одного, створити сприятливу атмосферу.

         Тренер. Пропоную познайомитися в такий спосіб. Кожен по черзі називає своє ім'я (записати своє імя на квіточці) та одну позитивну рису характеру, яка вас найкраще презентує. Риса має бути названа на будь-яку букву з вашого імені.

 

3. Вправа "Правила роботи"

Мета: організація групи та створення можливості ефективної роботи.

         Тренер. Для того, щоб наша робота була ефективною, пропоную прийняти наступні правила, яких ми будемо дотримуватися впродовж нашого заняття.

         ПРАВИЛА РОБОТИ:

1. Говорити від свого імені.

2. Бути доброзичливими і активними.

3. "Піднята рука".

4. Один говорить - усі слухають.

5. "Тут і тепер".

6. Обговорювати дію, а не особу.

7. "Вільна нога".

8. Конфіденційність.

         Запитання до групи:

1. Чи згодні ви з правилами?

2. Чи маєте ще якісь пропозиції?

 

4. Вправа-очікування "Фруктовий кошик"

Мета: формування власної мети діяльності, мотивація та усвідомлення власної відповідальності за досягнення певних результатів.

         Тренер. Наша наступна вправа називається Фруктовий кошик. Пропоную вам на фруктах, написати, а потім озвучити, що ви чекаєте від нашої зустрічі і прикріпити їх до нашого кошика.

 

5. Інформаційне повідомлення "Що таке булінг"

Мета: ознайомити учасників з поняттям булінгу, соціальними ролями у булінгу та стилями їх поведінки.

         Тренер. Сьогодні серед учнівської молоді надзвичайно загострилася проблема насильства, здійснюваного самими дітьми один до одного.

         Останніми роками визнано поширення такого явища, як шкільний булінг. Отже, що це таке: булінг у перекладі з англійської - хуліганити, грубіянити, визначається, як утиск, цькування, дискримінація. Це тривалий процес свідомого жорстокого ставлення (фізичного і психічного) з боку дитини або групи дітей до іншої дитини або дітей.

         4 головні компоненти булінгу:

- агресивна і негативна поведінка;

- здійснюється регулярно;

- відбувається у відносинах, учасники яких мають неоднакову владу;

- така поведінка є навмисною.

 

         Форми шкільного булінгу:

         фізичний (умисні штовхання, удари, стусани, побої, нанесення інших тілесних ушкоджень та ін.);

         психологічний (насильство, пов'язане з дією на психіку, що завдає психологічну травму шляхом словесних образ або погроз, переслідування, залякування, якими навмисно заподіюється емоційна невпевненість)

         Соціальна структура булінгу:

         переслідувач (кривдник, агресор);

         постраждала дитина (жертва);

         спостерігач.

         Зараз ми можемо пригадати, що можливо кожен з нас мав якусь свою роль у булінгу. Наприклад був спостерігачем, але при цьому не задумувався, що є безпосереднім його учасником.

         Як розпізнати жертву:

         діти, які не можуть захистити себе, фізично слабші за своїх однолітків;

          невпевнені в собі діти, замкнуті, мовчазні;

         діти, які мають руде волосся, повні чи худі;

         діти, які уникають певних місць у школі (наприклад, на перерві сидять у класі);

         діти, які часто не мають ні одного близького друга, краще спілкуються з дорослими ніж з однолітками.

Як розпізнати агресора:

         якщо це хлопчики, вони зазвичай фізично сильніші за інших;

         виділяються зовнішністю, манерою поведінки, одягом;

         вони часто зухвалі та агресивні в ставленні до дітей та дорослих;

         не дуже гарно вчаться;

         мають досить велике коло друзів або однодумців та ін.

Як розпізнати спостерігача:

         діти з кола кривдника;

         однокласники;

         випадкові учні або ін..

Наслідки булінгу можуть бути різноманітні. Їх жертви зазнають чимало страждань. Це і зниження самооцінки, поганий сон та апетит, тривожність, вживання алкоголю, паління, думки про самогубство та інші.

Отже, як бачимо явище булінгу є поширеним, але в наших силах його зупинити і не лишатися осторонь. Адже слід пам'ятати, що сьогодні ти - спостерігач, а завтра - жертва.

 

6. Вправа Відгадай, хто

 

Мета: навчити учасників тренінгу розпізнавати соціальні ролі булінгу.

         Тренер. Зараз ми з вами об'єднаємося у 3 групи.

         Завдання для кожної групи однакове. Ви отримаєте однакову кількість картинок  і спробуєте серед них віднайти жертв булінгу, агресорів та спостерігачів. Кожна група представить свої напрацювання і пояснить, чому вона так думає.

 

7. Вправа "Чарівний мішечок"

Мета: надати можливість учасникам відчути переживання, які виникають у жертви булінгу, виховувати почуття емпатії. Зняти неприємні емоції.

         Тренер. 

         Зараз кожен з вас запише негатавну емоцію, про яку подумав, і вкине її у чарівний мішечок. А з іншого мішечка візьме собі позитивну емоцію.

Питання для обговорення:

1. Чи важко було виконувати вправу?

2. Що ви при цьому відчували?

 

 

 

8. Гра-розминка "Хто зайвий"

Мета: активізувати учасників, зняти неприємні емоції від попередньої вправи, підготувати до подальшої роботи.

         Тренер. Зараз я забираю один стілець. Всі ви, за моєю командою, будете рухатися по колу. По команді: "СТОП" ви повинні знайти собі місце для того, щоб сісти. Це не обов'язково має бути ваш стілець. Той, хто залишиться  стояти - вибуває з гри.

         Після гри. Чи звернув хтось увагу на стрічки, які висять на 3 стільцях? Ці стрічки означають певну соціальну роль у булінгу. Звертаю вашу увагу на те, що дехто з вас, несподівано, встиг побувати у певних ролях. Так, може трапитися з вами і у житті: "Ви не очікуєте, а опиняєтеся у ролі жертви чи можливо агресора".

 

9. Вправа "Чому так стається"

Мета: зʼясувати причини поведінки учасників булінгу.

         Тренер. Ви всі бачите у мене різних кольорів та розмірів картки. Зараз кожен з вас вибере картку. З іншої сторони там є зображення, але ви не можете дивитися самі, що там і показувати комусь з учасників. Картки відкриваєте за моєю командою. Прошу обʼєднатися у групи за малюнками, які є на картках. Дякую. А тепер, як ви думаєте, що означає "стріла?" (агресор), "око" (спостерігач), "мішень" (жертва). Ви знову, мимоволі отримали ролі. А зараз кожна група буде мати своє завдання.

         Група "агресорів" спробує написати причини, які спонукають кривдника себе так поводити.

         Група "жертв" спробує написати причини, чому діти стають легкими мішенями для кривдників.

         Група "спостерігачів" пише причини, чому спостерігачі часто не вмішуються у процес булінгу.

 

10. Вправа "Скринька безпеки"

Мета: формувати в учнів навики відповідальної та безпечної поведінки, спонукати підлітків до пошуку шляхів захисту у небезпечних для них ситуаціях.

         Тренер. Завдання вправи полягає у тому, що кожен з вас повинен подумати і написати:

1. Як захистити себе від булінгу.

2. Що повинна робити дитина у ситуації булінгу.

         Озвучивши свої рекомендації, вкинути їх у спільну "скриньку безпеки".

Тренер записує на ватмані всі, запропоновані дітьми, варіанти.

Рекомендації:

1. Зберігай спокій, дій хоробро та обійди ситуацію.

2. Стримуй гнів.

3. Говори спокійно і впевнено - дай агресору можливість зупинитися.

4. Звернися по допомогу до дорослого, якому довіряєш (це може бути вчитель, психолог чи соціальний педагог).

5. Повідом про булінг когось із дорослих анонімно.

6. Поговори про це з своїм братом, сестрою, знайомими.

7. Відійди в сторону. Це не ознака слабкості!

8. Усунь провокативні фактори.

         ПАМʼЯТАЙТЕ!

Ви маєте право відмовитися робити те, до чого вас примушують силою або образливими, злими словами.

Ваша власність належить тільки вам.

Ви маєте право на допомогу.

• Кожна дитина має право жити вільно, у безпеці, відчуваючи тепло і любов!

 

11. Вправа "Я зможу допомогти"

Мета: вироблення навичок безпечної поведінки у конкретній ситуації, пошук шляхів захисту у ситуації булінгу.

         Тренер. Ви залишаєтеся працювати у підгрупках. Кожна підгрупа отримає певну ситуацію, де здійснюється насильство. Ваше завдання полягає у тому, щоб допомогти жертві та знайти для неї шляхи захисту та безпечної поведінки. Допомогою вам може бути наша "Скринька безпеки" та рекомендації, про які ми говорили у попередній вправі.

         Ситуація 1.

         Вона як завжди сиділа за партою, хоча всі її однолітки метушилися та галасували під час перерви. Світлана спостерігала щодня одну й ту саму картину: дівчатка весело сміються, жартують та кокетливо поглядають на хлопців. Звичайно, адже вони не носять цих потворних окулярів та брекетів на зубах. Через них вона терпіла стільки знущань та насмішок серед однокласників..! Тільки вдома вона могла насолодитися любов’ю та теплом, яке дарували їй її батьки.

         Порожній клас. За партою самотньо сидить Світлана. До неї підходять двоє дівчат. Це її однокласнці. Починають насміхатися з дівчинки: забирають окуляри, кидають на підлогу зошити та книжки, топчуть їх. Дівчинка починає плакати.

         І раптом…..СТОП!    

         Ситуація 2.

        Кожен ранок Максима починався з того, що він чув чергову сварку батька та матері. Так сталося і цього разу. Проспавши, він похапцем одягнувся і вибіг на вулицю. Снідати не хотілось, та й ні мама, ні тато не помітять, що його вже нема. Він звик. Адже давно його у сімї не помічали.

         До школи також не хотілося іти. Адже там старші хлопці знову почнуть знущатися з нього: чіпляти на спину образливі прізвиська, давати стусани, ставити підніжки. Було дуже важко, адже пожалітися було нікому…

         Школа. Продзвенів дзвінок на перерву. Із засмученим обличчям Максим вийшов з класу.

         В цей час до нього підійшли троє старшокласників. Почали знущатися, насміхатися. Один з них поплескав Максима по спині, причепивши листок з написом «Вдар мене». Хлопець про це не знав. Максима боляче штовхнули і він упав. Було дуже боляче. На очі навернулися сльози.

 І раптом………СТОП!    

         Ситуація 3.

         Колись Саша жив у щасливій та повноцінній сім’ї. Але після розлучення батьків мати була постійно зайнята. А він так хотів уваги та тепла. Адже він також важко переживав розлучення батьків, хоча і не показував цього. Через це він почав погано вчитися. Часто конфліктував з вчителями та дітьми.

         Цей день у школі не був винятком. Після уроку він побився з однокласником, нагрубив вчительці, яка зробила йому зауваження і як завжди прийшов на уроки не підготовленим. Однокласники Сашка незлюбили і часто насміхалися та глузували з нього, не приймали у спільну компанію. Але він не виказував свого болю через це. Насправді йому було страшно…

         Школа. Уроки давно закінчилися. Всі порозходилися. Сашкові не хотілося іти додому.

         Сашко одягає свою куртку. В цей час до нього підходять двоє старшокласників, пропонують цигарку. Сашко, спочатку вагається, але потім погоджується піти з ними закурити. Виходячи з гардеробу, старшокласники починають вимагати у хлопця гроші. Сашко пояснює, що у нього немає грошей. Хлопців це обурює і вони починають його бити.

         І раптом…….СТОП!     

Питання для обговорення:

1. Чи були труднощі при виконанні завдання? Якщо так, то вчому саме?

2. Які емоції чи переживання ви відчували до дітей, які опинилися у складних ситуаціях?

 

12. Підведення підсумків.

         Тренер. Наше заняття закінчилося. А зараз прошу сказати: "Що вам найбільше запам’яталося?" "Що зможете за необхідності застосувати в житті?" "Чи збулися очікування?"